چرا از سپهر استفاده کنم؟ من یک وب سایت دارم و ازآن راضی هستم . واقعیت این است که در پشت پرده ی کار یک وب سایت مسائل فنی زیادی هست که باید دیده شده باشد .شاید وب سایت فعلی شما از نظر ظاهری مشکلی نداشته باشد ولی آیا تا به حال از نظر فنی هم آنرا چک کرده اید؟ چند مشکل متداول در وب سایت های ایرانی ، به همراه دلیل و راه حل آن در زیر آمده است . پیشنهاد می کنیم حتما یک بار این مراحل را امتحان کنید تا از بی عیب بودن وب سایت خود مطمئن شوید .
طراحی وب سایت سپهر
دسترسی به وب سایت
آیا اطمینان دارید وب سایت شما همیشه در دسترس است ؟ آیا شده بعضی وقت ها با وجود اینکه به اینترنت وصل هستید . ولی سایتتان لود نشود ؟ شاید مشکل به صدها مورد دیگر مرتبط شود . مثلا اینکه تنظیمات مرورگر بهم ریخته . ولی یک احتمال دیگر هم وجود دارد سرور وب سایت شما به مشکل خورده و الان در دسترس نیست.شاید به عنوان مدیر وب سایت وقت نداشته باشید هر روز و هر ساعت چک کنید که وب سایت بالا هست یا نه . ولی به اینکه امروز چک کردید و وب سایت در دسترس بود نمی شود اطمینان کرد که هر روز هم در دسترس باشد .
امتحان کنید
سرویس هایی هستند که به طور منظم (مثلا هر 1 دقیقه) تست می کنند که آیا همه چیز روبراه است یا نه ؟ آنها به محض مشاهده ی قطع شدن سرور برای شما ایمیل و پیامک ارسال می کنند . و در پایان هر ماه درصد کلی بالا بودن وب سایت را ارائه می کنند . شاید هزینه داشته باشند ، ولی هزینه ی آن بیشتر از دست دادن یک مشتری نیست! مثلا می توانید از سایت host-tracker.com استفاده کنید . آدرس وب سایت فعلی را وارد کنید و طی یک ماه نتیجه را مشاهده کنید.
راه حل ما:
1. در سپهر ما به صورت 24 ساعته و با ترکیب مانیتورینگ کامپیوتری و مانیتورینگ انسانی بالابودن و بدون مشکل بودن سرورها را بررسی می کنیم . در نتیجه نیازی نیست نگران این موضوع باشید .
2. در رایانش ابری به محض بروز مشکل برای یکی از سرورها به صورت اتوماتیک سرور پشتیبان فعال می شود.
3. به خاطر مانیتورینگ 24 ساعته و انسانی، خیلی از مشکلات قبل از اتفاق افتادن پشگیری می شوند .
4. به خاطر مانیتورینگ 24 ساعته و انسانی، به محض بروز مشکل برای حل آن اقدام می شود . (نیازی نیست صبر کنید فردا در وقت اداری تیکت ارسال کنید تا مشکل پیگیری شود )
دسترسی به وب سایت در همه کشور ها
آیا وب سایت شما در همه ی کشورهای دنیا قابل دسترس است ؟ آیا شده مثلا با یک مشتری چینی یا آمریکایی کار کنید و او به شما بگوید سایتتان را نمی تواند ببیند ؟ شما آدرس سایت را وارد می کنید و همه چیز باز می شود ولی او با اینکه همه چیز را درست وارد کرده نمی تواند سایت را ببیند .
مشکل می تواند از تنظیمات دامنه و Dns باشد . یا از اینکه شما از هاستی اشتراکی استفاده می کنید که قبلا ای پی هایش در بعضی کشورها بلاک شده است . مثلا همسایه ی شما در سرور(کسی که با او به صورت مشترک از سرور استفاده می کنید) فایل کپی رایت داری برای دانلود گذاشته و ...
امتحان کنید
آدرس سایت خود را در این سایت وارد کنید . just-ping.com
این سایت، وب سایت شما را از کشورهای مختلف تست می کند و به شما نشان می دهد در چه کشورهایی سایت شما در دسترس نیست .
راه حل ما:
1. سپهر از ای پی های اختصاصی استفاده می کند .
2. از آی پی ها به عنوان وجه و آبروی مجازی شما مراقبت می کند و با استفاده های نامناسب برخود می کند .
3. سایت سپهر را در just-ping.com تست کنید . می بینید که در همه ی کشورها قابل مشاهده است .
4.در سپهر از CDN استفاده می شود . این تکنولوژی کمک می کند مطالب در سراسر دنیا بر اساس موقعیت جغرافیایی به اشتراک گذاشته شود تا در هرجای دنیا دسترسی و سرعت مناسب حاصل شود .
وب سایت
یک سال است وب سایت دارم ولی مشتری جدیدی نداشته ام! آدرس وب سایت شما در کارت ویزیت ، در کاتالوگ و در تبلیغات شما درج شده است . در نتیجه تعجبی ندارد که کسی که به او کارت ویزیت داده اید به وب سایت شما مراجعه کند ولی آیا شده مشتریانی داشته باشید که شما را از طریق گوگل پیدا کرده باشند؟
مشکل اینجاست که شاید وب سایت شما از نظر دیداری قشنگ باشد ولی از نگاه گوگل به کلاف سردرگمی می ماند که هیچ راهی برای درک مطالب وب سایتتان وجود ندارد . ده ها عکس متحرک و فلش و جاوااسکریپت در سایت شما وجود دارد که واقعا مشاهده ی آن را هیجان انگیز کرده است ولی هیچ یک از قوانین گوگل برای حضور در نتایج گوگل دیده نشده است .
امتحان کنید
این که نام شرکتتان را در گوگل جستجو کنید و سایت شما اولین نتیجه باشد اصلا مهم نیست چون در کل دنیا فقط یک شرکت با این نام وجود دارد . سعی کنید یکی از خدمات یا محصولاتتان که رقبای شما هم آن را ارائه می کنند ، جستجو کنید . خودتان را به جای کسی بگذارید که نیاز دارد از خدمات شما استفاده کند . در گوگل چه چیزی جستجو می کند. آن عبارت را جستجو کنید آیا سایت شما جایی در گوگل دارد؟
یا به آمار بازدید وب سایتتان مراجعه کنید ، چند درصد از کاربران از گوگل سایت شما را دیده اند و چند درصد مستقیما آدرس سایت را تایپ کرده اند؟
راه حل ما:
1. ما زیاد برای سپهر تبلیغ نمی کنیم . شاید همین وب سایت را وقتی در گوگل جستجو کردید "طراحی وب سایت" پیدا کرده اید، برای وب سایت شما هم همین اتفاق می افتد!
2. در نرم افزار ما قوانین بهینه سازی برای گوگل لحاظ شده و از متخصصین این حرفه برای بدست آوردن بهترین نتایج در گوگل استفاده شده است .
3.ما خدمات مشاوره ای رایگان ، مقالات آموزشی بروز و پشتیبان های مخصوص سئو در سپهر داریم که سبب می شود حتی وب سایت های رایگان بتوانند نتایج خوبی کسب کنند
4.ما خدمات تخصصی سئو برای کلمات پر رقابت و پرتقاضا ارائه می دهیم . در سال گذشته این خدمات پرفروش ترین خدمات ما بوده است .
ایمیل های وب سایت
آیا ایمیل هایی که از سایت ارسال می کنید به دست مخاطب رسیده است ؟ آیا شده پیشنهاد های فروش بسیار استثنایی و با قمیت بسیار عالی برای مشتریانتان ارسال کنید ولی هیچ جوابی دریافت نکنید .شاید اصلا ایمیل به دست مخاطب نرسیده باشد . شاید ایمیل اسپم شده باشد .
امتحان کنید
برای تست سلامت ایمیل نمی شود به تست یک یا دو ایمیل خاص مثل گوگل یا یاهو اطمینان کرد . بلکه به خاطر الگوریتم های پیچیده ی اسپم باید به آمار کلی چند ماه گذشته ی ایمیل های خود رجوع کنید .اگر زیاد ایمیل هایتان اسپم می شود ، حتما جایی مشکل دارد!
راه حل ما:
1. سپهر از میل سرور های معتبر و با تنظیمات صحیح استفاده می کند .
2. سپهر از سیاست های حفاظت از آی پی برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها استفاده می کند .
3. سپهر از کمپین مبارزه با اسپم حمایت کرده و قوانین آن را رعایت می کند .
4. سپهر برای شما راهنماها و مشاورینی دارد تا بیاموزید چطور ایمیل سالم ارسال کنید .
5.سپهر به هیچ وجه اجازه ی ارسال بی رویه ی ایمیل های تبلیغاتی از سرورها را نمی دهد .
فروش وب سایت
آیا وب سایت شما کاربر را به سمت خرید متمایل کند یا فقط یک کاتالوگ الکترونیکی زیبا است؟ اینکه کاربر شما پس از مشاهده ی اولین صفحه ی سایت شما آن را ببندد یا اینکه تا صفحه کالای شما و کلیک روی دکمه ی خرید پیش برود . یا اینکه روی تماس با ما کلیک کند و با شما تماس بگیرد زیاد ربطی به ظاهر وب سایت ندارد . بلکه به راهبری سایت و مهندسی اطلاعات سایت شما دارد .
امتحان کنید
سیستم های آمار بازدید آماری به نام bounce rate ارائه می کنند که نشان دهنده ی درصد فرار کاربر از سایت شما است . به آمار بازدید وب سایتتان مراجعه کنید ، اگر درصد bounce rate بالاست یعنی کاربر بعد از مشاهده ی صفحات اول سایت ، سریع آن را می بندد و به سراغ سایت دیگری می رود .
راه حل ما:
3. ما متخصصین خاص مهندسی اطلاعات داریم که به شما در ورود اطلاعات و پیکربندی وب سایتتان مشاوره و راهنمایی می کنند .
4.ما روش های بهبود عملکرد سایت نظیر ، تست A/B ، آنالیز آمار بازدید , طرح ریزی امکانات حرفه ای Google Analytic و ... برای به حداکثر رساندن فروش را ارائه می کنیم .
1. در مدیریت محتوای سپهر سیستم ارتباط معنایی وجود دارد . این سیستم کمک می کند کاربربه راحتی به صفحه ی مورد نظر خود برسد .
2. موتور جستجو ی سپهر فقط یک جستجوگر ساده ی متنی نیست .در الگوریتم جستجو الویت بندی ، میزان ارتباط مطالب و .... لحاظ می شود .
ایجاد وب سایت... مشاهده سایر امکانات